Utvärdering av lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Lime02
Posts: 1
Joined: Sun 16 Dec 2018, 20:47

Utvärdering av lektion 24

Post by Lime02 »

Jag klarade testet på lite över en halvtimme med 4 fel. De felen jag gjorde berodde på att jag blandade ihop stödbilderna och tog fram fel info.
Fantastisk kurs annars med tydliga beskrivningar och bra verktyg. Jag har läst lite om olika minnestekniker innan men har aldrig lagt ner den övningstiden som behövs för att verkligen kunna börja använda dem. Men det har förändrats nu!
En sak jag däremot saknar är ett lite mer avancerat figurkodssytem. Jag har sett andra som till exempel har tre bilder per siffra(en person, ett verb och en sak) och kan därmed kombinera ihop tre figurkoder till en bild. Vore intressant att lära sig.

/Emil 16 år studerande
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Utvärdering av lektion 24

Post by VictorBull »

Tjena Emil,

Wow, fantastiskt bra jobbat med provet :D Grattis till väl genomförd kursmodul och välkommen till resterande material av GMS-utbildningen. Jag öppnar upp dig för språkmodulen med en gång.

När det gäller figurkodssystem så finns det inom tävlingsgrenarna massvis med olika tekniker. Inom GMS använder vi figurkoder som inte kopplas ihop med andra figurkoder, detta då för att dessa ska kunna spara i långtidsminnet (stödbildsystem) och inte blandas ihop med andra figurkoder i våra stödbildsystem. GMS är då främst utvecklat för att memorera information från vardagen, böcker, studiematerial och yrkesspecifika moment. Inom minnessporten finns det många varianter på tekniker och där finns mycket att läsa på om.

Mattias har använt GMS inom tävlingssporten och likaså gör jag. Man kan komma långt på det :D Se gärna mig memorera en kortlek på 52 sekunder med GMS-teknikerna: https://www.youtube.com/watch?v=k5_LW4DeZ1Y

Ännu en gång, grymt jobbat med kursen. Fortsatt lycka till med språkmodulen
Mvh Victor Bull
Post Reply