Lektion 24 utvärdering

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
magnor12
Posts: 1
Joined: Wed 10 Oct 2018, 16:57

Lektion 24 utvärdering

Post by magnor12 »

Hej
Ålder 45
Jag fick 8 fel på provet o det tog ca 45 minuter
Jag har inte tidigare stött på minnestekniker o tycker det är mycket spännande upplägg
Jag tycker att kursen hittills är bra upplagd o man får kämpa på.
Det jag missade från början var att jag inte memorerade numren på varje stödbild, det gjorde att jag fick göra det i efterhand o det skulle jag nog gjort under resans gång.
Det som jag kämpar mest med är o visualisera bilder i rätt storlekar, antingen blir bilderna hur stora som helst, o ibland så blir dom små.
Det som hjälpt mej är att jag snabbat upp hastigheten i memoritzation master verktyget, jag kör på 3 sekunder o det har gjort så att jag klarar o memorera fler saker under kortare tid, det gör att min koncentrations tid blir kortare .

MVH Magnus
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Lektion 24 utvärdering

Post by VictorBull »

Tjena Magnus,

Bra jobbat med testet och grattis till att ha genomfört de två, enligt mig, tuffaste kursmodulerna på Mind Academy.

1. När du ska gå efter nummerordningen på bilderna så behöver man aldrig memorera vilken siffra respektive bild har. Man går endast efter den kronologiska ordningen av stödbilderna för att komma fram till vilken siffra som hör ihop med vilken information. :-)

2. Grymt att du kört på med Memorization Master! Det är ett suveränt verktyg för visualiseringen och memoreringsförmågan :D

3. För att få lite extra verktyg för din visualisering, se gärna 'Optimera din visualisering' på Studentforumet.

Grymt jobbat och stort lycka till med fortsatta utbildningen
Mvh Victor Bull
Post Reply