Uvärdering efter lektion 24

Recensioner, utvärderingar och erfarenheter av Mind Academy.
Post Reply
Bjda
Posts: 1
Joined: Sat 30 Jun 2018, 13:41

Uvärdering efter lektion 24

Post by Bjda »

Gjorde testet idag efter lektion 23 och det gick superbra. 3 fel och testen tog ca 30-40 min. Kan dock säga att 99% av informationen är säker och kan plockas fram när jag vill. Det är över förväntan att det fungerar så bra. Framförallt exaktheten som jag kan återkalla informationen med när den är så blandad; årtal, datum, formler, händelser, tabeller o s v förvånar mig. Det är nästan så att jag får känslan av att jag kan se all information samtidigt, som från ett helikopterperspektiv och välja vilken jag lyfter fram. Jag har kontrollen. Fortfarande saknas det en del självförtroende men trots det går det ofta att hitta informationen när jag bestämmer mig för att jag ska lita på att jag kan hitta den och liksom hänga kvar i min visualisering tills den visar sig.
Jag har också börjat känna mig mer närvarande och mer uppmärksam på detaljer i vardagen än vad jag var tidigare, livet blir lite rikare.
Visuliseringen har blivit bättre och bättre under kursen och ju tydligare min visualisering blir ju snabbare och exaktare memorerar jag och kan plocka fram informationen. Vissa bilder har jag svårare att visualisera men de bilder som är tydliga hjälper mig att göra mina svagare bilder skarpare samtidigt som mina skarpare bilder blir tydligare med träningen. Så det är en spännande utveckling som inspirerar mig mycket att fortsätta träna för att se hur långt detta kan gå. Finns det någon gräns?
Kursen är mycket pedagogisk och lyckas nöta in viktiga principer återkommande med varje ny lektion så att de sätter sig utan att jag behöver" komma ihåg" att gå tillbaka i lektionerna för att repetera.

Björn Dahlbom, 52 år, Projektledare
Post Reply