Fylla på skelettet

Generella ämnen relaterade till minnesträning och Mind Academy. Öppet för allmänheten.
Post Reply
Gryvel
Posts: 1
Joined: Wed 12 Nov 2014, 21:41

Fylla på skelettet

Post by Gryvel »

Hej!

Jag har en fundering som jag inte riktigt får svar på, varken i vägen till mästarminne eller vägen till maxade betyg. Jag har börjat studera inför en certifiering inom it, och har följt exemplet 'komplett kemiskelett' för att memorera det jag läser. Jag har byggt vidare på skelettet genom att lägga till informationsblock på varje underrubrik. Det fungerar över förväntan måste jag säga :D Förutom informationen i boken jag läser så blir det en hel del labbar och reasearch på nätet där ytterligare information dyker upp. Detta kan vara veckor efter att jag redan memorerat det som står i min litteratur. Hur gör jag för att komplettera mina 'färdiga' informationsblock med denna ytterligare information? Det känns lätt att missa om jag börjar använda fler än en 'utgång' från en associationsbas.

Vilken teknik rekommenderas?

/Gryvel
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Fylla på skelettet

Post by Mattias »

Hej Gryvel,

När du behöver fler platser kan du alltid skapa fler stödbilder med fria associationstekniken utifrån den "fulla" associationsbasen. På så sätt behåller du samma "utgång" och samtidigt kan du alltid fylla på med ytterligare memorerad information.

Lycka till och trevlig helg!
/Mattias
Post Reply