Varför har just du inte anmält dig ännu?

Generella ämnen relaterade till minnesträning och Mind Academy. Öppet för allmänheten.
Exelador
Posts: 1
Joined: Thu 10 Jan 2013, 01:06

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by Exelador »

Kan man ta lektionerna flera gånger? tex efter något år eller så? eller om man bara vill göra en lektion en extra gång?
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by Florian »

Kan man ta lektionerna flera gånger? tex efter något år eller så? eller om man bara vill göra en lektion en extra gång?
Absolut! Du har tillgång till lektionerna för resten av livet, så det är inga problem. :)
Christian1144
Posts: 1
Joined: Wed 13 Mar 2013, 18:11

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by Christian1144 »

Hej,

Jag har precis läst din bok och tycker att teknikerna verkar otroligt användbara med lite ansträngning.
Jag har lite problem med kreativiteten och jag tror och hoppas att kursen ger mycket mer än enbart att läsa och följa instruktionerna i boken.

Men jag vill gärna få det bekräftat och undrar om det går att få lite fler detaljer om hur lektionerna är uppbyggda?
Och vad skillnaden är och hur mycket mer kursen ger i förhållande till att öva själv med hjälp av boken?

/Christian
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by Mattias »

Hej Christian och tack för ett trevligt samtal! Jag tror du fick svar på dina frågor, annars är det bara att höra av dig igen.

Allt gott!
/Mattias
mindtommy
Posts: 1
Joined: Wed 29 Jan 2014, 23:16

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by mindtommy »

Hej Mattias. :D
Håller just nu på och läser din senaste bok "Vägen till maxade betyg".
Fråga: När jag läst klart boken och gjort alla övningar som finns i boken. På vilken nivå ligger jag på då (eller borde ligga på) i jämförelse med din kurs?
Skulle boken kunna tänkas motsvara t.o.m lektion 10 eller 24 i din kurs?
Eller är boken bara en grundläggande "teaser" Och hela jobbet med alla lektioner är kvar om du förstår vad jag menar.
Jag blir juh mer och mer sugen på att gå kursen juh längre jag kommer i boken.
Alltså har jag något tillgodo av boken "Vägen till maxade betyg" om jag går kursen?
*
Skaffade boken efter att jag hört dej Mattias på Radio1 (numera nedlagd) i en intervju med Robert Aschberg. Riktigt bra rolig intervju faktiskt. Du borde ha den som ljudfil här på sidan för oss att lyssna på. Den triggade helt klart mitt intresse från 0 till 100 direkt.
*
Jag håller redan på och tränar in det grundläggande konsonant upplägget (00=M 01=N o.s.v) på min 7 åriga son. Och det är det som jag tycker känns RIKTIGT spännande med allt det här. Kommer min grabb använda det här tänket. Han som börjar i skolan NU! :D
Linn
Posts: 52
Joined: Wed 02 Oct 2013, 15:21

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by Linn »

Hej Tommy!

Det finns ingen riktig nivåjämförelse mellan boken men genom att ha läst boken kommer du få en flygande start på kursen! I första kursmodulen ges de olika teknikerna ut och man övar främst hjärnan på det nya sättet att tänka, så att ha gjort övningarna i boken gör de första lektionerna lättare, samtidigt som man får ett starkare underlag för GMS-tekniker än de övningar som finns i boken. Kursen innehåller alltså mer material än böckerna men när du har läst en av böckerna och gjort övningarna där, så har du redan gjort en stor del av jobbet med att vänja hjärnan vid det nya tankesättet.

Mycket roligt att både du och din son kan ha nytta av boken! :D

/Linn, Mind Academy
Post Reply