Varför har just du inte anmält dig ännu?

Generella ämnen relaterade till minnesträning och Mind Academy. Öppet för allmänheten.
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by Mattias »

Du har helt rätt. Ju dyrare gymkortet är, desto mer kommer man att träna :)
Lucy-Fair
Posts: 12
Joined: Fri 16 Dec 2011, 21:51

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by Lucy-Fair »

Nu har jag sparat lite pengar och dessutom fått skatteåterbäring. :lol:
Hälften har gått åt till ett paket med körlektioner, men jag har rent teoretiskt råd att prioritera denna intressanta kurs...
En sak som avskräcker mig lite är att det är sådan komplex information som ska memoreras. Just sådant som jag brukar tycka är jobbigt som årtal och telefonnummer och främmande språk. Jag är rädd att jag kommer bli avskräckt och hoppa av.

Samtidigt är jag i behov av fungerande metoder för memorering av just sådan information. Teorin till körkortet måste jag ändå nöta in, och det intresserar mig inte så mycket, så även där skulle jag behöva väl utvecklade metoder för memorering. Och så har jag släpande kurser som jag inte tagit tag i på grund av att jag inbillar mig att jag omöjligt kommer lära mig det jag måste kunna för att få examen. Så det mesta talar för att jag snart kommer anmäla mig till Mind Academy... :)

Tyvärr verkar inte min sambo tycka att jag ska lägga pengar och energi på kursen, och det gör att jag också drar mig lite.
Hade han också velat gå kursen så hade jag tveklöst nappat på familjeerbjudandet! Nu hade jag däremot hellre velat bjuda min lillebror på kursen eftersom han pluggar till lärare och gillar boken "Vägen till mästarminne".
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by Mattias »

Hej Lucy!

Siffror och årtal är inget du behöver vara orolig för. Du kommer att guidas igenom dessa med enkla och exakta instruktioner för varje typ av information du behöver kunna lära in.

Du kommer att få lära dig ett antal japanska ord och tecken i grundkursen för att se att det inte alls är så svårt. Språkmodulen för komplett inlärning av språk är en av specialkurserna. Om du inte är intresserad av att lära dig ett nytt språk utan vill fokusera på annan inlärning, så kan du köra igenom dessa övningar på svenska i rent träningssyfte.

Tyvärr behöver jag begränsa familjeerbjudandet till familjermedlemmar skrivna på samma adress. Annars skulle det riskera att skena iväg med antal elever och jag skulle få svårt att hinna med coachingen.

Allt gott!
Mattias
Lucy-Fair
Posts: 12
Joined: Fri 16 Dec 2011, 21:51

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by Lucy-Fair »

Hej Mattias!
Det vore roligt att gå kursen samtidigt som någon jag känner.
Jag får försöka få med min sambo.
Hoppas att han nappar på idén. :)

/Lucy-Fair
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by Mattias »

Annars kan du alltid hitta någon som startat ungefär samtidigt på studentforumet att teama upp med och sporra varandra :)

/M
willas
Posts: 3
Joined: Sat 25 Aug 2012, 18:49
Location: Finland

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by willas »

Jag har läst flera böcker om minnestekniker under de senaste 10-20 åren och också använt Harry Loraynes siffer-bokstavs-kopplingar.

Jag har nu läst Vägen till mästarminne och är jättesugen på kursen här.

Ett problem är att Loraynes sifferkopplingar är rätt bra innötta hos mig. Men jag tror nog att det går att byta utan större problem.

Tiden är ett större problem. Förutom mitt heltidsarbete som högstadielärare i matematik så skall jag detta läsår gå en kurs i php-programmering (30 ects-poäng) samt en kurs i specialpedagogik (5 ects-poäng). Dessutom håller jag på och avslutar ett matematikboksprojekt.

Att dessutom engagera mig i denna kurs kan helt enkelt bli ett stressmoment i stället för något kul. Men visst vill jag...
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by Mattias »

Hej Willas,

Kul att du gillar't! :)

Tveka inte att höra av dig om det dyker upp några frågor.

Mvh,
Mattias
Lucy-Fair
Posts: 12
Joined: Fri 16 Dec 2011, 21:51

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by Lucy-Fair »

Äntligen!
Nu har jag gjort slag i saken och anmält mig...
Det ska bli såå spännande och roligt!
emillime
Posts: 1
Joined: Tue 27 Nov 2012, 01:19

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by emillime »

Jag har inte anmält mig ännu för att avgiften är för dyr. Jag är en fattig student och har inte råd att betala så mycket för något som inte är säkert att det fungerar för just mig. Men om det är så bra som det låter, att man kan lära sig hela böcker utantill, så skulle det underlätta studierna oerhört mycket.
Det finns ingen studentrabatt eller liknande?
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Varför har just du inte anmält dig ännu?

Post by Mattias »

Hej Emilime!

Jag förstår att priset kan svida. Det är delvis satt för att jag inte hinner coacha allt för många elever. Men om du har laddat hem gratis-handboken så får du ett utskick ibland och vi kör en del kampanjer ibland ;)

Allt gott!
/Mattias
Post Reply