Memorisera kurslitteratur

Generella ämnen relaterade till minnesträning och Mind Academy. Öppet för allmänheten.
Post Reply
elias
Posts: 3
Joined: Thu 16 Aug 2018, 17:28

Memorisera kurslitteratur

Post by elias »

Hej,

Läser just nu "Vägen till Mästarminne". Mycket bra bok. Är dock inte säker på om jag har förstått avsnittet där man ska memorisera hela böcker korrekt.

Boken heter Corporate Finance och har 30 kapitel.

För att memorisera kapitlen använder jag mig utav ryska docktekniken. Har än så länge memoriserat 10 kapitel. Ibland blir det lite jobbigt med vissa ord som tillexempel följande kapitelnamn "Risk and return: The capital asset pricing model". Hur ska man göra en stödbild av detta?

Gör jag rätt i min memorsiseringsteknik? Eller missar jag något?

Tack för hjälpen!
elias
Posts: 3
Joined: Thu 16 Aug 2018, 17:28

Re: Memorisera kurslitteratur

Post by elias »

Hej

Hade verkligen uppsattat vilken metod man ska använda för att memorisera kurslitteratur.

kedjetekniken? Cirkelfrekvens? innehållsretur? Ciero+stödbild+underbild?

Är lite oklart för mig. Vilken teknik används för att memorisera formler? Läser som sagt boken "vägen till mästarminne"
martin
Posts: 174
Joined: Wed 04 Jul 2012, 08:53

Re: Memorisera kurslitteratur

Post by martin »

Lägg 4000:- på kursen i GMS, det kommer att vara värt pengarna. För att memorisera litteratur använder du en kombination av tekniker, med cicerobilder som grundstruktur.
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Memorisera kurslitteratur

Post by VictorBull »

Hej allihop!

Precis som Martin skrev så är GMS-utbildningen nyckeln till era frågor. I utbildningen får ni lära er samtliga minnestekniker inom GMS och för var lektion kommer er minnesförmåga öka successivt. I Text-modulen som kommer under andra halvan av utbildningen får ni verktygen för att memorera stora mängder detaljrik litteratur, såsom kurslitteratur och avancerad terminologi. Fungerar utmärkt till universitetsstudier eller inom ert yrke/expertområde :-)

Mvh Victor Bull, instruktör på Mind Academy
Post Reply