Superminne

Vad använder du din nya minnesförmåga till? Berätta och inspireras av andra.
Post Reply
Davidh
Posts: 15
Joined: Fri 11 Jan 2013, 19:11

Superminne

Post by Davidh »

Hej! Var ett tag sen jag var inne på forumet. Har varit upptagen! Bestämde mig ett tag seda för att läkaryrket var mitt kall, men mina 19,7/22,5 räcker inte långt i vårt skogsklädda land, och en studieavgift på 100.000 per år i Östeuropa kändes lagom lockande. Så jag upptäckte två andra alternativ. I Holland och Italien fanns utbildningar på engelska som hade den mycket rimliga studieavgiften på 10.000kr/år. Konkuransen var dock mycket hårdare där än i Östeuropa, men jag gav mig hän till att förbereda mig ordentligt. För antagningen i Holland var det ett prov om HIV som avgjorde och i Italien ett prov som bestod till hälften av logiskt och spatialt tänkande och en andra halvan av fakta frågar om biologi, kemi, fysik och matematik. Med minnestekniker lärde jag mig varenda liten kemikalie som har med HIV och göra och övade på fårgorna för provet till Italien och märkte att min uppövade visualiseringsförmåga och koncentration hjälpte mig något enormt. Resultatet blev att jag blev antagen till båda utbildningarna och nu väntar 6 års läkarstuider i Pavia strax söder om Milano. Tror inte jag fixat det utan min minnesträning. Så till er som börjat tvila på detta, sluta med det och keep up the good work ! 8-)
snipen
Posts: 11
Joined: Wed 16 Oct 2013, 21:05

Re: Superminne

Post by snipen »

Härlig uppmuntran! Tack!
flurres
Posts: 48
Joined: Wed 27 Jun 2012, 21:11

Re: Superminne

Post by flurres »

Verkligen snyggt jobbat!
Jag blir pepp på att fortsätta i alla fall! Har ju trots allt planer på att studera inom en snar framtid. Det känns som om mind academy is the way to go!
Post Reply