Fråga kring inköpslistor

Vad använder du din nya minnesförmåga till? Berätta och inspireras av andra.
Post Reply
k-m
Posts: 36
Joined: Thu 22 Nov 2012, 16:13

Fråga kring inköpslistor

Post by k-m »

Det första jag kom att tänka på när det gäller praktisk vardaglig användning av GMS, var hur skönt det skulle vara att ha inköpslistan i huvudet.

Det jag kom på rätt snabbt var att det vore bra med en lista för det jag handlar i närbutiken och en för det jag måste spara tills jag åker till centrum. Så jag har gjort två listor enligt fria-associationsmetoden reserverade för inköp och det fungerar klart bättre än att blanda allt huller om buller på samma lista.

Men det jag funderar över är hur jag ska göra med sådant som jag får vänta med att handla till jag åker till sta'n, vilket inte sker så ofta. Om jag placerar sådana saker på handla-i-centrum-listan och låter dem finnas där i några månader, riskerar jag då att fixera dem permanent, så att jag inte kan använda den stödbilden igen? Och hur bör jag i så fall memorera det jag måste handla i sta'n?
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: Fråga kring inköpslistor

Post by Florian »

Om jag placerar sådana saker på handla-i-centrum-listan och låter dem finnas där i några månader, riskerar jag då att fixera dem permanent, så att jag inte kan använda den stödbilden igen?
Svar ja, och svar nej. Du "riskerar" att fixera dem permanent (du vill ju minnas dem? :D), men när du inte behöver komma ihåg informationen längre är det bara att skriva över den med nya saker. Så du kommer att kunna använda dina stödbilder till annat sen. :)
k-m
Posts: 36
Joined: Thu 22 Nov 2012, 16:13

Re: Fråga kring inköpslistor

Post by k-m »

Tack för hjälpen!

Jag kunde visst formulerat mig tydligare, något i stil med: Kan man skriva över en bild som man haft permanent fixerad. För egentligen var det ju det frågan handlade om. Men det begrep du ju ändå och svaret var vad jag hoppades på. :)
Post Reply