Vill du prova på att tävla? [Edition 2]

Coaching, tips och samtal för dig som är nyfiken på att börja tävla i minne.
Post Reply
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Vill du prova på att tävla? [Edition 2]

Post by Florian »

___________________________________________________________________________________________

Förra gången var en succé med totalt 10 deltagare, varav 4 från Mind Academy. Så nu kör vi igen! :)
Det officiella uttalandet wrote:Välkommen till en sprakande minnestävling!
Här kommer vi tävla i minne genom fem olika grenar.

I varje gren har man maximalt fem minuter på sig att memorera så mycket som möjligt, därefter får man 15 minuter för att återge det man lyckats komma ihåg. Sedan blir det tio minuters paus för återhämtning innan nästa gren startar.

Schemat:
  • 18.00 – Insläpp, mingel

    18.15 – Ord

    18.45 – Siffror

    19.15 – Binära

    19.45 – Spoken numbers

    20.15 – Speed Card

    ca. 20.45 – Vinnaren och slutresultaten annonseras
Alla är välkomna att delta och testa på. Antingen alla grenar, eller bara någon enstaka.

Hjärtligt Välkomna!
___________________________________________________________________________________________

Samma regler som förra gången gäller, det finns...
  • ...absolut inga prestationskrav.
    ...inga krav på att delta i några grenar - men det är klart att vi gärna ser er testa.
    ...möjligheter att mingla med folket.
Det här skrev wiesel från Mind Academy efter första träffen:
wiesel wrote:Det var över förväntan, riktigt kul att testa några av tävlingsmomenten.
Jag kom främst förbi för att träffa folket o mingla lite, men tävlandet var ju riktigt kul. Synd att jag inte kunde stanna hela kvällen. Verkligen kul att få lite ansikten till namnen här på forumet.
Om någon tvekar inför nästa träff eller att tävla, släpp på prestigen och se det som träning eller bara en kul grej. Är man nybörjare som jag så får man se det som ett före-resultat, typ en före bantningsbild, hur jag gick ner 60 sekunder i speed cards. Eller för kroppsbyggare, hur jag gick upp 20 ord på fem minuter.

Jag ser fram emot nästa träff, tills dess ska jag både deffa och lägga på mig ord :)
Datum: 9 Mars · 18:00 - 22:00
Plats:
  • Drivhuset
    Södra vägen 67
    Göteborg, Sweden
___________________________________________________________________________________________

För mer info...
  • ...skriv och fråga här i tråden.
    ...eller kolla in hur det gick första gången här.
Vore även bra om ni meddelar ifall ni funderar på att komma, så att vi kan förbereda oss med material. Går naturligtvis bra att droppa in utan anmälan också. Eventet är självklart gratis - så kom förbi, om än bara för en liten pratstund! ;)
___________________________________________________________________________________________
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: Vill du prova på att tävla? [Edition 2]

Post by Florian »

Nu är det så att jag fått biljetter till Henrik Fexeus Sinnescirkus och jag kommer därför inte kunna närvara under större delen av kvällen. Kommer vara där i början, men lämna vid 18:15-18:30. Låt er inte avskräckas av det, utan kom gärna ändå. De som är där är supertrevliga och hjälper gärna till med tips o tricks på plats. :)
Post Reply