SM i Minne 2010 - Göteborg

Coaching, tips och samtal för dig som är nyfiken på att börja tävla i minne.
Post Reply
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

SM i Minne 2010 - Göteborg

Post by Florian »

Kära minnesatleter! ;)

Hade varit kul att veta om några här har tänkt anmäla sig till detta stora mästerskap som ju faktiskt "snart" äger rum. Funderar själv på att anmäla mig eftersom jag ändå bor här i trakten, och det hade ju varit kul att träffa några från svenska minnesskolan där utifall att man deltar. Har ni frågor, funderingar etc kan ni självklart ställa de här. Jag kommer troligtvis inte att kunna svara på frågor, men troligtvis kan Mattias svara eller vidarebefodra till Idriz Zogaj (ordförande svenska minnesförbundet). Så, ut med era funderingar och dela med er! :)

Med Vänliga Hälsningar
Florian

Sm i Minne 2010

Var Göteborg
När 25:e - 26:e september ( = samtidigt som bokmässan )
Sista anmälningsdag 20 augusti
Anmälningsavgift 500 kr för vuxna och 300 kr för barn/juniorer samt studerande. I priset ingår inträde till Bokmässan samt ett års medlemskap i Svenska Minnesförbundet.

Tävlingsprogrammet

Dag 1 - 25:e september 10.00 - 14.00

1. Ord (5 minuter)
2. Binära tal (5 minuter)
3. Ansikten och Namn (5 minuter)
4. Siffror (15 minuter)
5. Kortlekar (10 minuter)

Dag 2 - 26:e september 11.00 - 15.00

6. Siffror (5 minuter, sprint)
7. Abstrakta bilder (15 minuter)
8. Historiska datum (5 minuter)
9.1 Talade siffror (100st)
9.2 Talade siffror (200st)
10. Kortlek (5 minuter, sprint)


"En mycket bra beskrivning av de 10 grenar man tävlar i hittar ni här. Mycket bra och illustrativt (på engelska)!"

*För mer info, se svenska minnesförbundets hemsida. Det är förövrigt där jag har tagit informationen ifrån. Skulle ni vara intresserade bör ni alltså kolla där, och inte här för mer info. Skulle något av infon inte stämma, är det troligtvis den på minnesförbundets hemsida som stämmer. :)
Post Reply