Träna för att tävla?

Coaching, tips och samtal för dig som är nyfiken på att börja tävla i minne.
Post Reply
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Träna för att tävla?

Post by VictorBull »

Tjena!

Då det hade varit kul att se vilka kontakter man kan knyta och resultat man kan/vill uppnå så vill jag höra om någon vill testa att tävla? :D

Det kan vara ett perfekt sätt att hålla uppe motivation till att ständigt förbättra sin minnesteknik, även om ens primära syfte är att använda GMS i vardagliga livet/skolan/jobbet.

Några minnesintresserade nära Lund/Malmö som vill dra ihop något? :D Hör av er!

Mvh Victor Bull
mucken
Posts: 114
Joined: Fri 16 Dec 2011, 16:53
Location: Göteborg

Re: Träna för att tävla?

Post by mucken »

Låter riktigt roligt. Dessvärre bor jag i Gbg-trakten och vet inte om jag vill träna för att tävla. Men jag har funderat på att träna på de olika tävlingsgrenarna vid tillfälle på skoj för att lära sig de teknikerna. Och tränar jag på dem så är ju inte dörren helt stängd för att prova på någon tävling vid tillfälle :)

Hoppas du hittar några i dina trakter att köra med, blir nog roligare om man kan hjälpas åt.

/M
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Träna för att tävla?

Post by VictorBull »

Kul att du i alla fall vill träna på grenarna! Något jag har märkt, sen jag började tävla med mig själv och mina egna rekord, är hur mycket bättre man blivit på att memorera "vanlig" information från t ex studier och liknande som man sedan placerar i ett stödbildsystem. Är man dessutom lite tävlingsmänniska så skadar ju inte det ;-)

SM hålls ju årligen i Göteborg! Något vi ska sikta på kanske? Bara för skojs skull?

Mvh Victor
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Träna för att tävla?

Post by VictorBull »

Hej och hå!

Har tränat hårt senaste månaderna då jag övat inför min debut inom minnessporten.

Blev vid minnestävling i Lund denna helg, utsedd till Skånes bästa minne, bland tävlande yngre än 25år! Lyckades även knipa bronsmedalj i Skandinaviska mästerskapet i minne, vid samma event

Bästa resultat denna helgen: Memorera en kortlek (52 kort) på exakt 60,0 sekunder

Min debut inom minnessporten är genomförd. To be continued...
Florian
Posts: 179
Joined: Sat 20 Mar 2010, 23:38
Location: Floda, Lerum

Re: Träna för att tävla?

Post by Florian »

Sjukt kul att du var med, Victor! Ser fram emot att ses igen och att se hur dina resultat utvecklas. :D

Om någon vill testa på grenarna som vi körde i helgen, så går det att göra på: https://app.memoryleague.com
Det är bara 1-minuters grenar på den sidan, så det tar inte lång tid alls. Går även att träna online mot andra där om man vill det. :)
VictorBull
Posts: 402
Joined: Fri 16 Sep 2016, 15:57

Re: Träna för att tävla?

Post by VictorBull »

Var hur kul som helst! Ska försöka ge dig ett hårdare motstånd nästa gång ;-)

För er på forumet som inte sett resultatet redan kan jag meddela att Florian tog hem guldet på skandinaviska mästerskapet trots att inte ha tävlat på ett helt år :D Sjukt bra!

Vi hörs!
Post Reply