täning

Extramaterial och samtal i olika ämnen för dig som gått färdigt Mind Academy's 60 lektioner.
Post Reply
Davidh
Posts: 15
Joined: Fri 11 Jan 2013, 19:11

täning

Post by Davidh »

Hej!
Har börjat sommarjobba på en firma som återvinner kylskåp. Det är ungefär 8 timmar av ganska monotont arbete som nu inte kräver särskilt mycket koncentration att genomföra, så har börjat gå igenom min kunskapsskelett då jag jobbar har tex börjat memorera en bok som heter " 50 böcker som förändrade världen". Problemet är att det går så snabbt att göra det, finns det ingen övning man kan göra för att träna sitt minne på samma sätt som MM som man kan göra i tomma luften ?
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: täning

Post by Mattias »

Om du vill kan du ju lära in figurkoderna för tresiffriga tal. Du kan lägga upp dem första på ett stödbildssystem och sedan jobba med fixeringen (inre tecknandet) helt i huvudet.

Ett annat förslag är att lägga in ytterligare en massa franska ord i en databas och sedan fixera dem på jobbet.

Det var vad jag kom att tänka på. Kan du skicka mig ett sms David, så jag får ditt mobilnummer? Vet att du skickade förut, men jag sparade aldrig.

/Mattias
Davidh
Posts: 15
Joined: Fri 11 Jan 2013, 19:11

Re: täning

Post by Davidh »

Kom du inte ihåg det ;)
Post Reply