Minneshelg i Göteborg!

Här kommer då och då ny information till anmälda studenter, med tillkommande kommentarer och frågor.
Post Reply
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Minneshelg i Göteborg!

Post by Mattias »

Hej allihopa!

Den 11-13:e juni anordnar Svenska Minnesförbundet (ej att förväxla med vår minnesskola) en minnesträff i Göteborg. Jag kommer att vara där hela helgen, det kommer att bli riktigt roligt och det skulle vara kul om vi blir några stycken från minnesskolan.

Fokus kommer att ligga på minnessport, men eftersom jag är där så kommer vi också få tillfälle att snacka GMS. Jag coachar gärna om man vill ha extrahjälp med minneskursen. Helgen kommer garanterat att bli en energikick, ge inspiration och möjlighet att träffa andra trevliga människor som diggar minnesträning.

Man behöver inte vara med hela helgen, det går bra om man bara vill delta i något av evenemangen. Enklare boende kan ordnas gratis hela helgen. För den som vill prova på och tävla i någon av grenarna sponsrar minnesskolan med anmälningsavgiften (200kr).

Kontakta mig via mail eller telefon om du är intresserad, jag hjälper gärna till med ev. förberedelse.

Hoppas vi ses där!
Mvh,
Mattias 070-4401679

***
Fredag den 11:e juni kl 17.00 - 21.00:
Afterwork och samkväm för de som vill veta mer om minnestävlingar. De tävlande finns på plats så passa på att träffa dem och ställa frågor!

Idriz "Minnet" Zogaj, ordförande för Minnesförbundet, demonstrerar några av grenarna som förekommer.

Lördag den 12:e juni 09:00 - 18.00
Minnestävling öppen för Svenska och Norska deltagare.

Tävlingen är en dags nationell standard i 10 grenar och utgör kvaltävling till Svenska minneslandslaget inför VM i Kina som går i augusti.

Tävlingen är även till för de som vill prova på sporten. Så alla ni som smygtränat hemma är varmt välkomna! Vi kommer att ta hand om er väl. Man måste inte delta i alla grenar utan kan prova på de man vill.

Söndag den 13:e juni 12.00 - 17.00
Svenska Minnesförbundet håller öppet hus! Kom och se och prova på någon av grenarna själva. Se några av grenarna demonstreras. Prata med tävlande. Lär er hur man gör. Träffa ordförande för förbundet och ställ frågor.
***
GudenP
Posts: 4
Joined: Sun 08 Feb 2015, 15:07

Re: Minneshelg i Göteborg!

Post by GudenP »

Någon som vet när nästa minneshelg 2015 kommer att vara? I så fall när?
Hade varit riktigt kul att vara med :)
Post Reply