Meditation och sömn.

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
flurres
Posts: 48
Joined: Wed 27 Jun 2012, 21:11

Meditation och sömn.

Post by flurres »

Hej. Det här är en tråd om sömn och meditation där vi delar erfarenheter eller tankar som berör ämnena.

Jag ska börja att meditera dagligen ungefär 15 min åt gången.
Anledningen är att jag har haft stora sömnproblem den senaste tiden, därav min frånvaro på mind academy.
Jag har hört, och observerat förut, att meditation bidrar till bättre sömn och hoppas att genom meditation kunna bota min insomna. Jag är universitetsstudent så sömn är ganska avgörande för min framgång där.
jag kommer skriva mina resultat och observationer regelbundet.

Tanken är att till sommaren kunna börja med lektionerna igen. :)


Flurres.
flurres
Posts: 48
Joined: Wed 27 Jun 2012, 21:11

Re: Meditation och sömn.

Post by flurres »

Hej, dags för en uppdatering.

Har kört meditation ungefär 10 min 1-2 gånger om dagen. Jag märker viss skillnad när det kommer till sömnen. Jag lyckas somna efter en kortare tid jämfört med förut. Jag upplever också att jag sover längre och djupare vilket resulterar i att jag är mer produktiv på dagen, speciellt när det kommer till skolarbete. Jag upplever också att jag är gladare och har förbättrat min koncentration. Jag känner mig väldigt positiv till att börja med minnesträning så fort jag lyckas få mer tid över.
bangtoft
Posts: 7
Joined: Fri 26 Aug 2016, 11:06

Re: Meditation och sömn.

Post by bangtoft »

har du testat Fexeus 4-7-8-metod för att snabbare insomning? http://www.pictaram.com/media/146720662 ... _495109228
Post Reply