Språkmodulen

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
leo123
Posts: 37
Joined: Fri 14 Oct 2016, 18:53

Språkmodulen

Post by leo123 »

Hej, jag är just nu inne på första modulen (intensivträning) men har ändå lite funderingar kring språkmodulen.
Som jag har förstått det så är den på Ryska. Ändå så har jag läst att flera har gjord den på andra språk som Engelska och Svenska. Finns det flera olika språk som man kan välja eller hur gör man om man inte gör det på Ryska? Översätter man själv då?
Jag går i nian med kommande nationella prov i Spanska och skulle verkligen behöva mig en riktig genomkörare av stora delar av språket. Framförallt grunderna som inte alls sitter som dom borde. Så det jag undrar är om det går att göra modulen på spanska?

Mvh Leo
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: Språkmodulen

Post by Mattias »

Hej Leo,

Absolut, det går utmärkt att göra kursmodulen på spanska. Det enda du behöver göra är att leta upp material och ord (och det har du kanske redan eftersom du går i skolan, bara att använda det).

Sättet språkmodulen skiljer sig från övriga moduler är att de 11 lektionerna går igenom 11 olika stadier av språkinlärningen (allt du behöver!). Vissa stadier behöver man kan kommit ganska långt i det nya språket för att kunna använda fullt ut. Det är alltså inte en kronologisk kurs där du gör en lektion och efter 11 lektioner kan du perfekt ryska. Ett nytt språk tar ett par månader att lära sig.

Mer att läsa om språkmoduen finns också i det nyhetsbrevet jag skrivit hör på forumet.

Lycka till! :)
/Mattias
Post Reply