Svårt

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
pliskenss
Posts: 4
Joined: Wed 13 Aug 2014, 06:56

Svårt

Post by pliskenss »

Hejsan

Tack för alla era tidigare svar

Har kommit igång med lektionerna men kan ju inte säga attd et går speciellt bra ännu är delvis på lektion 3 har bliovit en del hoppande med figurkoderna.

Får inget flyt fastnar liksom på kedje tekniken och hoppar därför till nästa övning och håller på så, Svårt med bild och färg och sedan att minnas.

Sen sitter man med Surfplattan och fastnar och då börjar man med facebook eller något läsvärt.

Svårt med flytet är det normalt?
ivarson
Posts: 55
Joined: Wed 02 Jul 2014, 01:26
Location: Lidköping

Re: Svårt

Post by ivarson »

Jag är bara på lektion 23 och är inte direkt någon mönster-elev, men kan försöka peppa ändå :-)

Tro mig, dom flesta har problem med dom där långa kedjeövningarna. jag ställde samma fråga i en annan tråd bara några rader under din här. Övningarna i börjar är "intensiv-träning" och dom ska nog vara j*vligt svåra, du 'stretchar' ut kapaciteten på så vis.

När du kommer förbi de där första kurserna börjar du med ett stödbildssystem, eller 'databas' och då blir det betydligt enklare.

Har också svårt med fokus men det blir bättre. Ett tips är att använda teknikerna i vardagen så fort som möjligt, inget overkill men bara så att du inser att du har nytta av det, då blir det lite roligare och du blir mer driven och osv.
Facebook har jag lyckligtvis raderat i början av året men det finns ändå massa distraktioner som man får lära sig att väja för. För mig är det bara svårt initialt att fokusera, fastnar man så kan det gå många timmar.

Komma ihåg telefonnummer/födelsedagar till folk, eller memorera inköpslistor.

Om han inte svarar här kan du kolla vad han svarade mig för klokt i tråden med rubriken "fortfarande dåligt kedje-tekn" eller något sånt.

good luck
Linn
Posts: 52
Joined: Wed 02 Oct 2013, 15:21

Re: Svårt

Post by Linn »

Hej!

Pliskenss: Det är viktigt att du tar övning för övning och inte hoppar runt. Då får du ingen sammanhängande mängdträning som behövs för att bli bättre. Det spelar ingen riktig roll hur resultaten blir nu. Viktigt för motivationen är att även om det går åt skogen, inte tänka längre än en övning i taget och framförallt försöka hålla nere tiden, så att en koppling sker på ca 6 s och inte sitta mycket längre än 2 h med en lektion, för att tvinga hjärnan att öva upp ett flyt.

Ett tips för koncentrationens skull är att stänga ner uppkopplingen när du väl öppnat lektionen. Då kan du ägna fullt fokus åt övningarna. :)

/Linn, Mind Academy
martin1
Posts: 14
Joined: Thu 14 Nov 2013, 21:04

Re: Svårt

Post by martin1 »

Hej,

är på lektion 13, de typ 5 första lektionerna är i särklass de svåraste och tog långt mycket längre än 2h styck för mig.
Kedjetekniken är svårt, jag fick fram kanske 10% efter första repetitionen i början och blev starkt tveksam. Men jag tog mig igenom det och nu börjar det roliga med att nyttja teknikerna :)
pliskenss
Posts: 4
Joined: Wed 13 Aug 2014, 06:56

Re: Svårt

Post by pliskenss »

Grymt tack för motivationen nu känns det bättre, Bestämde mig för att köra igenom lektionerna från början utan att hoppa över och lektion 1 gick mycket bättre.

Skönt attd etta med kedje tekniken ska vara svårt kände också mig djupt fundersam över omd etta verkligen funkade, Men då vänder det alltså:)

Tack ska ni ha
Larsgr
Posts: 49
Joined: Wed 26 Jan 2011, 11:30

Re: Svårt

Post by Larsgr »

För länge sen var det stört omöjligt att hålla balansen på en cykel...
Och det tog ett tag att komma in i den tekniken. Man kan lära sig det mesta. Om man nöter på.
(även om jag fortfarande inte kan vindsurfa när det blåser på.
känner mig som en tepåse när jag försöker.)
Post Reply