iPhone-app

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
pohlson
Posts: 8
Joined: Sun 09 Oct 2011, 18:08

iPhone-app

Post by pohlson »

Hej,
I brist på bra automatisk slumptalsgenerator för figurkoder snodde jag snabbt ihop en iPhone-app för detta.
Är det fler som är intresserade av att använda detta och kanske fler funktioner, eller finns det redan appar som folk använder?
flurres
Posts: 48
Joined: Wed 27 Jun 2012, 21:11

Re: iPhone-app

Post by flurres »

Hej.
Bra jobbat! Jag är intresserad av en sådan app till Iphone. Kommer den att kosta? Finns den ute nu?
Ha det gött!
pohlson
Posts: 8
Joined: Sun 09 Oct 2011, 18:08

Re: iPhone-app

Post by pohlson »

Gött,
Jag lägger ut den gratis till en början är tanken. Tar ca 10 dagar innan den gått igenom Apples kontroller. Är väldigt enkel än så länge med bara en slumptalsgenerator, men tanken är att jag ska fylla på med mer funktioner allteftersom jag spånar fram saker att lägga in.
Mattias
Webbplatsadministratör
Posts: 611
Joined: Thu 11 Jun 2009, 11:03

Re: iPhone-app

Post by Mattias »

Jag är intresserad av att köpa den till ett rimligt pris, så den kan förbli gratis för eleverna. Är i Kanada nu, maila mig efter 4/12, så tar vi det då. Kul! :D
Millan
Posts: 4
Joined: Fri 18 Oct 2013, 18:53

Re: iPhone-app

Post by Millan »

Kanon!!!! :D
pohlson
Posts: 8
Joined: Sun 09 Oct 2011, 18:08

Re: iPhone-app

Post by pohlson »

Nu till en början levererar appen bara en ström slumpmässiga nummer, med slumpmässig font i en specifik hastighet.
Andra funktioner jag kan tänka mig gällande figurkoder är att också att man kan lägga in sina personliga bilder på siffrorna för att förenkla inlärningen i början (kanske stjälper med än hjälper?).
Vidare tänkte jag mig att man kan lägga till serier av strömmande nummer för memorering.
Fler önskemål?
pohlson
Posts: 8
Joined: Sun 09 Oct 2011, 18:08

Re: iPhone-app

Post by pohlson »

Om det är någon som vill beta-testa appen innan den kommer ut på app-store så skicka ett meddelande till mig med UDID till din iPhone.
pohlson
Posts: 8
Joined: Sun 09 Oct 2011, 18:08

Re: iPhone-app

Post by pohlson »

Kika på Mem Shaper på App store.
Den första varianten spottar bara ut sig slumpmässiga siffror.
Har även skickat in nästa version, där man kan lägga in figurkoder och skapa generiska listor med siffror. Det tar några dagar innan Apple godkänner den.
pohlson
Posts: 8
Joined: Sun 09 Oct 2011, 18:08

Re: iPhone-app

Post by pohlson »

Nu är version 1.1 ute i AppStore, med stöd för figurkoder och slumpmässiga serier.
Klashr
Posts: 5
Joined: Sat 24 Nov 2018, 16:52

Re: iPhone-app

Post by Klashr »

Sökte efter Mem Shaper. Tycks inte finnas längre i App Store. Finns det någon/några andra bra appar för MM träning på iPhone?
Post Reply