Zulfikar träningsjournal

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
Zulfi76
Posts: 1
Joined: Mon 06 Sep 2021, 14:49

Zulfikar träningsjournal

Post by Zulfi76 »

Hej,
Påbörjade utbildningen för några dagar sedan. Har länge velat gå kursen och är glad att jag tagit tag i det.
Tänkte börja föra journal.

Dag 1 (2021-09-06) Lektion 1, Nedlagd tid ca 30 - 60 min:
Kom till första övningen, kedjemetoden. lite svårt att få rätt på alla.

Dag 2 (2021-09-07); Lektion 1 Tid ca 1 - 2 h
Fixade övning 1 som var ganska knepig. Övning 2 gick enklare.
Övning 3 (Cicero) gick väldigt bra! ställde mig i köket och studerade objekten som jag skulle använda. Tänkte på att gå klockvis. Skrev ner objekten (max 10 st) i en excelfil. Gjorde samma för hallen o badrummet (la märke till hur mycket koas jag har hemma :o)
Gick sen fantastisk bra/lätt att koppla alla 30 objekt! Blev lite eufourisk o ringde min son och vänner och skröt. Objekten sitter fortfarande kvar i minnet en dag senare. Ser fram emot att kunna byta ut dem mot ngt som jag har nytta av. Lektion 1 nu klar, det här är skoj!

Dag 3 (2021-09-08): Skrivit ner denna journal och börjat med Lektion 2 (1,5h):
Övning 1 - Fria associationsmetoden; Spännande att hitta på egna associationer. Klarade uppgiften på 3-4 försöket.
Övning 2 - Alfanumerisk kod; Har nu lärt mig siffrorna via exemplet som kopplar m.h.a kedjemetoden, bytt JPX mot Japans flagga med ett X i mitten.
Har ännu inte påbörjat uppgift 1. Förmodligen klar för dagen. Fortfarande väldigt roligt.

Mvh
Zulfikar
Post Reply