Att komma tillbaka?

Samtal, frågor, funderingar m.m. Endast för registrerade studenter vid Mind Academy.
Post Reply
torritorri
Posts: 3
Joined: Mon 08 Feb 2016, 22:55

Att komma tillbaka?

Post by torritorri »

Hej!

Jag har försökt ta mig igenom kursen på mindacademy ett par tre gånger. De första två gångerna kom jag av mig efter några lektioner in i första modulen. Men när jag fick veta om 2.0-uppdateringen med videos osv så blev jag påmind om kursen och började igen och bestämde mig ännu mer för att verkligen ta mig igenom hela kursen. Jag tog mig för första gången igenom hela första modulen för kanske 1.5-2 månader sedan (tror verkligen videoklippen var en orsak till att jag kom längre än tidigare), men har tyvärr kommit av mig efter det.

Det jag undrar nu är vad jag borde göra om jag ska försöka komma in i det igen? De tidigare gångerna har jag börjat om från början, första lektionen, eftersom det varit typ ett år eller mer mellan gångerna och jag hade kommit ur det helt. Inga figurkoder som satt osv.
Men nu sitter fortfarande många figurkoder, ciceros osv så jag undrar om det bara är att kanske repetera lite figurkoder och sånt och börja direkt med andra modulen? Och verkligen anstränga mig för att inte komma av mig en gång till...

Nån som har varit med om nå liknande? Kanske har nå tips/tankar?
ChrisPierrou
Posts: 26
Joined: Sat 03 Dec 2016, 23:29
Location: Uppsala

Re: Att komma tillbaka?

Post by ChrisPierrou »

Hej!

Jag känner igen din situation och tror verkligen inte att du är ensam om att känna så!

Såg att du inte fått någon svar så tänkte ge dig ett svar utifrån min synvinkel.

Det jag läst som Mattias/Victor rekommenderar är att fortsätta där du slutade och köra på. I början handlar det om att få in principen hur du ska tänka kring memorering med kedjemetoden, ryska dock metoden o.s.v. och det kan du förhoppningsvis vid det här laget.

Mitt tips är att repetera upp dina ciceros (de finns ju där men det gäller att väcka nervtrådarna till liv igen) genom att exempelvis öva mycket på MM. Det rådet jag fick var att efter en tids uppehåll börja med Memorization Master och sakta jobba mig tillbaka.

Börja även med andra modulen och kör på fram till sista lektionen, avsätt tid för att sitta i lugn och ro.

Det är mängdträningen du vill åt, sen att du missar någon koppling här eller där längs vägen spelar ingen roll.

Lägg in en tidpunkt varje dag när du kör och håll dig till det.

Uppdatera gärna hur det går för dig, stort lycka till!

//Christoffer

P.S

Tips är även att gå in på facebook och sök efter Mind Academy. Där finns en grupp där du kan dela med dig av dina tankar och resultat!

D.S
Post Reply